ميدو: الموسم القادم هو الأقوى في الدوري المصري
المصري اليوم -

شاهد أخبار الدوريات في يوم .. اشترك الآن

أكد أحمد حسام «ميدو»، المدير الفني السابق لنادي الزمالك، أن أداء الأهلي والزمالك أمس كان طبيعيًا وسط ما يمر به اللاعبون من خوف وتوتر بسبب كثرة الإصابات قبل مباراة قطبي الكرة، وهو ما جعل المدربين في محاولة للحفاظ على اللاعبين الدوليين للمباراة، وعلق: «ماتشات الكأس دائمًا صعبة».

كما أعلن ميدو عن بعض الأمور التي يجب وضعها في الاعتبار استعدادًا للموسم القادم، موضحًا أنه سيحمل تحديًا كبيرًا لعدد من الأندية، إذ قال عبر حسابه على موقع التواصل الاجتماعي تويتر: «الموسم القادم ممكن يبقى أقوى موسم في تاريخه، فرق كتير بتستعد بشكل جيد، البنك الأهلي عامل بادجت كبيرة، سيراميكا نفس الكلام، المصري بيتعاقد مع لاعيبة كويسة، الاتحاد والإسماعيلي نفس الكلام.. إنبي فرقة كويسة، المقاولون والجيش ودجلة وأكيد الأهلي والزمالك وبيراميدز».

وتابع: «الجونة أخد قرار بتخفيض ميزانيته، والمقاصة نفس الكلام، وأسوان بيواجه صعوبات كبيرة في التعاقد مع لاعيبة مميزة.. دجلة فرقة كويسة جدًا ومعاهم مدرب ذكي جدًا في التعامل مع اللاعيبة الشباب وعندهم أسلوب لعب مميز.. الإنتاج فرقة كويسة ومعاهم مدرب كبير».

واستكمل: «3 حاجات لازم يتطوروا مع الاستثمار وضخ الأموال الكبير الموجود دلوقتي في الدوري المصري: 1- الأداء التحكيمي 2- الإخراج التليفزيوني والتصوير 3- تعليمات المدربين للاعيبة وهما كسبانين بتضييع الوقت».

إمبارح الزمالك والأهلي طبيعي يبقوا بعيد عن مستواهم، اللاعيبه قلقانة من الإاصابات قبل #ديربي_القرن والاتنين مدربين بدأوا بتشكيل في محاولة للحفاظ على اللاعيبة الدولية وإعطاء بعض اللاعبين عدد دقايق لعب أكتر لتجهيزهم لكن الفرقتين حققوا أهدافهم بالتأهل.. ماتشات الكاس دائما صعبة!!

— Mido (@midoahm) November 22, 2020

#قرعة_الدوري_المصري الموسم القادم ممكن يبقى أقوى موسم في تاريخه، فرق كتير بتستعد بشكل جيد البنك الأهلي عامل يادچيت كبيرة سيراميكا نفس الكلام المصري بيتعاقد مع لاعيبه كويسة الاتحاد والإسماعيلي نفس الكلام.. إنبي فرقة كويسة المقاولون والجيش ودجله وأكيد الأهلي والزمالك وبيراميدز..

— Mido (@midoahm) November 22, 2020

الجونة أخد قرار بتخفيض ميزانيته والمقاصة نفس الكلام وأسوان بيواجه صعوبات كبيرة في التعاقد مع لاعيبة مميزة.. دجلة فرقة كويسة جدا ومعاهم مدرب ذكي جدا في التعامل مع اللاعيبه الشباب وعندهم أسلوب لعب مميز..الإنتاج فرقة كويسة ومعاهم مدرب كبير.. #قرعة_الدوري_المصري

— Mido (@midoahm) November 22, 2020

٣ حاجات لازم يتطوروا مع الاستثمار وضخ الأموال الكبير الموجود دلوقتي في #الدوري_المصري ١-الأداء التحكيمي ٢-الإخراج التليفزيوني والتصوير ٣- تعليمات المدربين للاعيبة وهما كسبانين بتضييع الوقت!! #قرعة_الدوري_المصري

— Mido (@midoahm) November 22, 2020

  • الوضع في مصر

  • اصابات

    112,676

  • تعافي

    101,783

  • وفيات

    6,535



إقرأ المزيد